Astu Stompers årsmöte 2014-03-16

Söndagen den 16 mars höll Astustompers, Gotland Linedance, sitt årsmöte. Vi samlades i Follingbo Bygdegård för att först ha förhandlingar och sedan dansa. Föreningens ordförande, Eva Lickander, hälsade alla välkomna och så tog förhandlingarna fart. Yvonne Larsson valdes till mötets ordförande och vi gick snabbt genom punkterna som rörde året som gått, både verksamhetsmässigt och ekonomiskt. Planeringen för det kommande året kom sedan innan det var dags att välja folk till styrelsen. Valberedningen hade i år haft ett enkelt arbete då alla, vars period i styrelsen gått ut nu, ville sitta kvar ytterligare en period. Man har roligt i styrelsen och vi är alla väldigt nöjda med det arbete de gör så valet var inte svårt. Styrelsen det kommande året består då av; Eva Lickander (ordf), Eva Sandin (vice ordf), Sylvia Kårbring (sekr), Eva Larsson (ledamot), Monica Eriksson(ledamot), Ann-Katrin Simonsson (suppl) och Britt Wickman (suppl). Mötet avslutades med diskussion kring vad vi kan göra för att synas mer och få nya medlemmar. Flera förslag och idéer togs upp och marknadsföringsgruppen tar dessa med sig i det fortsatta arbetet.

Resten av kvällen ägnades åt dans med avbrott för buffé och kaffe med kaka. Vi tackar styrelsen som anordnade allt.

(Detta referat plus bild fanns även bland föreningsnotiser i Gotlandsmedia och helagotland.se, kopia finns här)